donderdag 17 augustus 2017

Huis, tuin en keukenvertier op facebook




Facebook, wie kent het niet.....
Ik heb er al enkele jaren een account maar ik doe er niet zoveel mee, ik ben er niet zo van.
Tuurlijk heeft het ook zijn leuke kanten, je ziet dingen die je anders niet had gezien en je komt soms met mensen in contact van vroeger wat anders niet zo snel was gebeurd. En als je wilt krijg je er heel veel vrienden bij....
Niet zo van facebook en dan nu een eigen pagina voor Huis, tuin en keukenvertier, dat is op zijn minst een beetje bijzonder.

Ieder jaar heb ik weer het voornemen om meer van de tuin op de blog te zetten. De voortgang van zaaien, kweken oogsten. Maar het lukt gewoon niet.
Je bent lekker bezig en dan moet je de camera halen, fotootje maken, van de camera afhalen en op de blog zetten. Dat gebeurt dus niet, dat duurt te lang. En een paar dagen later hoeft het niet meer, dat moet actueel zijn.

Nu wil ik het toch gaan proberen maar dan niet op de blog, maar op de blog haar fb pagina. Gewoon een fotootje met de telefoon en hup erop. Lekker simpel en makkelijk.
Misschien een leuke aanvulling, en misschien ook niet....
We gaan het zien.

De oplettende bezoeker heeft hem misschien al gezien, de grote blauwe facebookpagina knop.
Je klikt erop en je bent er al. Het is een iets andere opzet dan de 'gewone' fb pagina, je kunt geen vrienden worden maar wel volger (als ik het goed heb....)
Je kunt een reactie achterlaten, dat is natuurlijk altijd leuk, en je kunt hem liken dan zien jouw 'vrienden' het ook. Dat is zo'n beetje wat ik ervan weet.
Je leest het al, ik ben echt nog een beginner, dus zijn er tips en trucs, laat het gerust weten :-)



3 opmerkingen:

  1. hallo Karin
    Veel succes met je FB-plannen! Ik heb geen FB en mis het ook niet. Ik lees je blog graag en hoop dat je dat ook nog regelmatig blijft schrijven! Groet Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicolet,
      Bedankt voor je reactie, altijd leuk!
      Zoals ik al in mijn stukje zei, ik ben er ook niet zo van maar ben er mee in aanraking gekomen door een reĆ¼nie. En dan blijkt dat fb meer te bieden heeft dan waar het om bekent staat. Je hebt er (besloten) groepen van de meest uiteenlopende onderwerpen waar je met mensen in aanraking komt met allemaal dezelfde interesse. Dat vind ik erg leuk. Het idee om voor deze blog een eigen fb pagina te maken is echt alleen omdat het wat makkelijker gaat. Een fotootje van wat ik gezaaid heb, het oogsten van een vergiet aardbeien, zulk soort dingen. De blog blijft, voor onszelf en voor mensen zoals jij!

      Fijn weekend,
      Karin

      Verwijderen
    2. Hoi Nicolet,
      Ik weet natuurlijk niet of je dit nog leest maar ik bedenk me net, je hoeft geen lid te zijn van facebook om bij Huis, tuin en keukenvertier te kijken. Je kunt volgens mij gewoon op de blauwe button klikken en je bent er. Je zit nergens aan vast, de pagina is gewoon openbaar. Je kunt alleen niet reageren en je krijgt geen berichtje als er iets nieuws opstaat. Niets moet alles mag ;-)

      Groet,
      Karin

      Verwijderen